.....HaSraT SeOranG HaMBa .....


Tuesday, July 6, 2010

...Millatfacebook vs Facebook...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Post kali ni aku nak cerita sikit pasal facebook dan millatfacebook. Mesti dalam kepala korang kalau word facebook tu = yahudi punye...btul x..??
 Then kalau sebut psl Millat facebook, dlm kepala mesti dh set, ni komuniti muslim & comes from pakistan...right??
Sekarang mari kita huraikan pula apa itu ‘millatfacebook’:

1, Millat = Kata asalnya adalah dalam Bahasa Arab yang mana berbunyi Millatun yang membawa maksud Agama atau pegangan kepercayaan.

2, Face = Muka, wajah

3, Book = Buku, kitab, catatan

4, jika digabungkan kesemuanya ia akan membawa maksud ‘Agama Muka Buku’ atau dalam erti kata lain boleh juga anda menjadikan ‘facebook’ itu sebagai agama atau pegangan. Atau juga boleh dirungkaikan sebagai ‘Agama yang menjadikan sesuatu platform sebagai catatan’. Mungkin maksudnya kurang jelas, tapi tidak mengapa. Ia tidaklah terlalu membebankan. Terserah kepada korang, jika ada yang lebih mahir, dipersilakan tampil untuk menghuraikannya.

Ok, sekarang jom kita trace IP ADDRESS diorang, server diorang dari negara mana...
 Cara-caranya:

1) Pergi ke Start Menu, kemudian klik pada Run…

2) Taip ‘cmd’ pada ruangan komen untuk Run …

3) Kemudian akan muncul satu kotak berwarna hitam

4) Taipkan ‘ping millatfacebook.com’ pada ruangan yang terdapat dalam kotak hitam tersebut. Dan tunggu beberapa saat. Anda akan dapat hasilnya seperti ini atau mungkin lain sedikit:



5) Seterusnya 'copy' Ping Statistics (IP Address) tersebut dan 'paste'kan di http://www.ipaddresslocation.org/ip-address-tracker.php

6) Anda akan dapat hasilnya! Dan hasilnya akan kelihatan seperti ini:

Ok, sekarang kita trace Ip address bagi facebook.com pula. Lakukan cara no1 – 6 semula. Dan korang akan dapat hasilnya seperti berikut:


 See..!!! this is just a simple trick to trace the server locater....hari tu aq dengar millatfacebook gune technology diorang sendiri, tp bile check kt US jugak server diorang...wallahu a'lam

1 comment:

  1. mcm tu rupanya... ai tu igt nak buat gak mfb nih... tapi bila pikir balik, da la fb nih da lagho klu ad mfb lgi la kan... klu mfb nih btol2 dr org islam tapi tak salah klu trus gna fb asal dapat jaga dr mende2 yang tah pape tu...

    wlu mcm mn pom. tX arif.. wallahua'alam.

    ReplyDelete